När du handlar hos oss ingår alltid fri frakt i det angivna priset. Moms tillkommer på priset i kassan. Vi levererar alla produkter och tillbehör kostnadsfritt inom Sverige, i samarbete med speditören Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.
Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller är under produktion. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från vår produktion. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.
Leveranstid
Leveranstid räknas som tid mellan mottagen korrekt order till det datum gods skickas ut från vår fabrik. Leveransdatum är det datum som godset lämnar vår fabrik. Vänligen lägg till ett par dagars transporttid i er planering!
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Synliga transportskador måste noteras DIREKT på speditörens transportdokument. Synliga OCH dolda transportskador måste anmälas till Smart Storing inom 7 dagar.