När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss via mail inom en arbetsdag, där ser du beräknad leveranstid för din order och kontaktuppgifter till just din säljare. Kom ihåg att dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.
Vi gör alltid en kreditbedömning innan vi godkänner din order. Godkänns den inte kontaktar vi dig och du har då möjlighet att betala i förskott.
Våra priser visas alltid exklusive moms.
Frakt (visas i kundkorgen) inklusive eventuella emballagekostnader tillkommer. Våra fraktpriser gäller inom Sverige. Minimipriset på frakten är 195:-. För frakter utanför Sveriges gränser vänligen kontakta någon av våra säljare.
Hos oss kan du betala via faktura, Paypal eller i förskott.
Vid faktura gäller 30 dagar netto. Levererade varor förblir Smart Storings egendom tills full likvid erlagts. Försäljningsvillkor enligt branschrekommendationerna i NL-09.
Dröjsmålsräntan är enligt räntelagen 1975:635, gällande referensränta med tillägg av 8 procentenheter.
De flesta av våra varor skickas inom 2-4 arbetsdagar . Vissa artiklar tillverkas efter beställning och i dessa fall kan leveranstiden överstiga 10 arbetsdagar. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.
Vid användande av Schenkers tilläggstjänster eller större beställningar kan leveranstiden påverkas. Detsamma gäller leverans till udda orter och Norrland.
För vidare information angående leveranstider, kontakta någon av Smart Storings kompetenta säljare på 0304-809080.
Alla leveranstider förutsätter att innevarande dag räknas bort.
Vi levererar varje produkt så fort det går, vilket gör att din order kan delas upp i flera leveranser.
Vi använder oss av Schenker för att se till att dina varor kommer tryggt fram till dig i tid. Leverans sker vardagar mellan 07.00-17.00. Leveransen sker till gatuplan, men självklart kan vi hjälpa dig med inbärning. Kontakta någon av våra säljare eller ange detta i din beställning, så hjälper vi till med detta mot en avgift.
Vi tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt branschrekommendationerna i Nordiskt Speditörförbunds Allmäna Bestämmelser, NSAB 2000.
Om du har ett eget transportavtal med DHL, Schenker, eller någon annan transportör som du vill använda istället, så anger du det på din beställning.
Vid mottagande av leverans måste eventuella synliga skador på gods eller emballage noteras på fraktsedel eller i handskanner innan leveransen kvitteras. Synliga och dolda skador måste anmälas till Smart Storing inom sju dagar från mottagandet med uppvisande av bilder på gods samt emballage. SmartStoring frånsäger sig allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier ej är uppfyllda.
Synliga transportskador måste noteras DIREKT på chaufförens handskanner. Synliga OCH dolda transportskador måste anmälas till Smart Storing inom sju dagar. Ta kontakt via telefon, 0304-809080 alternativt e-post; info@smartstoring.se
Våra produkter har alltid minst ett års garanti för funktions- och tillverkningsfel. Garantin gäller normal användning inom de maxgränser som gäller för produkten, t.ex. lyftkapacitet. Vissa produkter har längre garantitid, detta är då angivet vid respektive produkt.
Kontakta alltid Smart Storing vid en retur eller reklamation så hjälper vi dig vidare. Enklast görs detta via e-post på
Vi tillämpar 30 dagars full returrätt på våra standardprodukter, d.v.s alla produkter som inte är anpassade efter kundens önskemål vad gäller mått och färg. Detta förutsätter fullgott emballage och oanvänd produkt. Kunden står för fraktkostnaden om retur sker på eget initiativ.
Smart Storing ansvarar inte för så kallade indirekta skador, som t.ex. inkomstbortfall, fördyrande kostnader eller skador på annat än de levererade varorna.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, såsom pris eller annan information. På grund av trycktekniska orsaker kan det även vara svårt att ange exakta färgnyanser på produkterna i katalogen.
Vi förbehåller oss rätten till pris- och konstruktionsändringar, samt felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.
Vid leveransförseningar har du som kund möjlighet att reklamera ordern enligt NL-01. Eventuellt inkomstbortfall i samband med försening ersätts inte.
Vi har kontinuerligt pågående produktkampanjer och andra erbjudanden. Dessa kampanjer och erbjudanden gäller var för sig. Vid eventuella rabatt- eller kampanjkoder kan dessa utnyttjas på vårt standardsortiment och ordinarie priser.