Vi riktar oss i första hand till företag och organisationer och därför är alla priser presenterade exklusive moms

Så här handlar du

  1. När du har sett ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i Varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.
  2. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassan, vars länk du hittar högst upp till höger – Till kassan - på den aktuella sidan.
  3. Välj önskat leveranssätt . Läs mer om våra olika leveranssätt.
  4. Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det i kassan. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på köp för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.
  5. Välj det betalningssätt du önskar använda. Läs mer om våra olika betalsätt & finansiering.
  6. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.
  7. När alla uppgifter är rätt ifyllda och du säkerställt att du lagt i rätt produkter i varukorgen väljer du att bekräfta din order genom att klicka på Slutför.
  8. När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt samt de leveranssätt som du önskar.
  9. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
  10. Du kommer även att få ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att dina produkter lämnar vårt lager.

Du kan nå oss och beställa via telefon, smartstoring.se, eller brev. 

 

Telefon

Henån: 0304-809080

 

E-post

order@rsmartstoring.se, om du vill komma i kontakt med en säljare eller har frågor angående produkter eller order.

info@smartstoring.se om du har frågor angående transportskador, reklamationer eller returer.

 

Adress

TSM Smartstoring AB

Töllås 431

473 91 Henån

 

 

Vad händer när jag gör en beställning?

Bekräftelse

När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss via mail inom en arbetsdag, där ser du beräknad leveranstid för din order och kontaktuppgifter till just din säljare. Kom ihåg att dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.

Kreditbedömning

Vi gör alltid en kreditbedömning innan vi godkänner din order. Godkänns den inte kontaktar vi dig och du har då möjlighet att betala i förskott.

 

Hur betalar jag och vad kostar det?

Pris

Våra priser visas alltid exklusive moms.

Frakt

Frakt (visas i kundkorgen) inklusive eventuella emballagekostnader tillkommer. Våra fraktpriser gäller inom Sverige. Minimipriset på frakten är 195:-. För frakter utanför Sveriges gränser vänligen kontakta någon av våra säljare.

Betalningssätt

Hos oss kan du betala via faktura, Paypal eller i förskott.

Faktura

Vid faktura gäller 30 dagar netto. Levererade varor förblir Smart Storings egendom tills full likvid erlagts. Försäljningsvillkor enligt branschrekommendationerna i NL-09.

Dröjsmålsränta

Dröjsmålsräntan är enligt räntelagen 1975:635, gällande referensränta med tillägg av 8 procentenheter.

 

När får jag min vara och hur?

Leveranstid

De flesta av våra varor skickas inom 2-4 arbetsdagar . Vissa artiklar tillverkas efter beställning och i dessa fall kan leveranstiden överstiga 10 arbetsdagar. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.

Vid användande av Schenkers tilläggstjänster eller större beställningar kan leveranstiden påverkas. Detsamma gäller leverans till udda orter och Norrland.

För vidare information angående leveranstider, kontakta någon av Smart Storings kompetenta säljare på 0304-809080.

Alla leveranstider förutsätter att innevarande dag räknas bort.

Leverans

Vi levererar varje produkt så fort det går, vilket gör att din order kan delas upp i flera leveranser.

Vi använder oss av Schenker för att se till att dina varor kommer tryggt fram till dig i tid. Leverans sker vardagar mellan 07.00-17.00. Leveransen sker till gatuplan, men självklart kan vi hjälpa dig med inbärning. Kontakta någon av våra säljare eller ange detta i din beställning, så hjälper vi till med detta mot en avgift.

Vi tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt branschrekommendationerna i Nordiskt Speditörförbunds Allmäna Bestämmelser, NSAB 2000.

Om du har ett eget transportavtal med DHL, Schenker, eller någon annan transportör som du vill använda istället, så anger du det på din beställning.

 

Vad ska jag tänka på när jag tar emot min beställning?

Kontrollera alltid ditt gods

Vid mottagande av leverans måste eventuella synliga skador på gods eller emballage noteras på fraktsedel eller i handskanner innan leveransen kvitteras. Synliga och dolda skador måste anmälas till Smart Storing inom sju dagar från mottagandet med uppvisande av bilder på gods samt emballage. SmartStoring frånsäger sig allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier ej är uppfyllda.

 

Vart vänder jag mig om något inte går som det ska?

Transportskador

Synliga transportskador måste noteras DIREKT på chaufförens handskanner. Synliga OCH dolda transportskador måste anmälas till Smart Storing inom sju dagar. Ta kontakt via telefon, 0304-809080 alternativt e-post; info@smartstoring.se

Garantier 

Våra produkter har alltid minst ett års garanti för funktions- och tillverkningsfel. Garantin gäller normal användning inom de maxgränser som gäller för produkten, t.ex. lyftkapacitet. Vissa produkter har längre garantitid, detta är då angivet vid respektive produkt.

Öppet köp

Kontakta alltid Smart Storing vid en retur eller reklamation så hjälper vi dig vidare. Enklast görs detta via e-post på 

info@smartstoring.se

Vi tillämpar 30 dagars full returrätt på våra standardprodukter, d.v.s alla produkter som inte är anpassade efter kundens önskemål vad gäller mått och färg. Detta förutsätter fullgott emballage och oanvänd produkt. Kunden står för fraktkostnaden om retur sker på eget initiativ. 

 

Vad mer bör jag veta?  

Ansvarsbegränsning          

Smart Storing ansvarar inte för så kallade indirekta skador, som t.ex. inkomstbortfall, fördyrande kostnader eller skador på annat än de levererade varorna.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, såsom pris eller annan information. På grund av trycktekniska orsaker kan det även vara svårt att ange exakta färgnyanser på produkterna i katalogen.

Vi förbehåller oss rätten till pris- och konstruktionsändringar, samt felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Leveransförseningar

Vid leveransförseningar har du som kund möjlighet att reklamera ordern enligt NL-01. Eventuellt inkomstbortfall i samband med försening ersätts inte.

Rabatter och erbjudanden

Vi har kontinuerligt pågående produktkampanjer och andra erbjudanden. Dessa kampanjer och erbjudanden gäller var för sig. Vid eventuella rabatt- eller kampanjkoder kan dessa utnyttjas på vårt standardsortiment och ordinarie priser.

Kontakta oss gärna för mer information.